Ezen a weboldalon sütiket (cookie) használunk annak érdekében, hogy javíthassuk a felhasználói élményt és jobb szolgáltatást nyújthassunk. Ok
Termékek Menü
0

Mennyi alvásra van szükségem?

Az alvás nagyon fontos része életednek. Mentális és fizikális egészégedre nagy hatással van az alvás mennyisége és minősége egyaránt. Ha tudod, hogy mennyi alvásra van szükséged, és megpróbálod az alvási rutinodat e szerint kialakítani, akkor már egy lépéssel közelebb kerültél általános közérzeted javításához.

Szóval tudod, hogy mennyi alvásra van szükséged? És mennyire van szüksége gyermekednek?

Újszülöttek

Életük első négy hetében a babáknak naponta 14-17 óra alvásra van szüksége. Az újszülöttek nem egy huzamban alusszák végig ezt, rövid alvásciklusuk van, pár perces szundítások és 2-4 órás alvások váltakoznak. Az újszülött alvási ciklusa még nem alakult ki, így nincs megszokott ritmus és ez teljesen természetes. Ha az ajánlott alvásmennyiséget végigalussza a baba, nincs ok az aggodalomra.

Babák (1-12 hónapos)

Az első egy hónap után a babák alvásigénye egy kicsit lecsökken napi 12-15 órára. Szerencsére az alvási periódusok is növekednek 4-6 órára és érezhető, hogy egyre inkább kezd kialakulni az alvási ciklus.

Attól függően, hogy éjszaka mennyit alszik a gyermek, akár napközben háromszor 1-2 órás alvásra is szükség lehet. 6 hónapos korától a baba már átaludhatja az éjszakát, így a napközbeni alvás e szerint változhat.

Tipegők (1-3 éves)

Egy éves kor után a tipegőknek 11-14 óra alvásra van szükségük. A legtöbbet éjszaka alussza, így napközben csak egy kis szundira van szüksége.

Óvodás korúak (3-5 éves)

Ahogy növekszik a gyermek, egyre kevesebb délutáni alvásra van szüksége. Összesen 10-13 óra elegendő, így ha délután már nem szundikál, akkor bizony idejében le kell fektetni.

Kisiskolások (6-13 éves)

A legtöbb gyermek 5 éves kora után már nem alszik délutánonként. Egyre érdekesebb a világ és az iskolában már nincs lehetőség a délutáni pihenésre. Ennek a korosztálynak 9-11 óra alvásra van szüksége, így fokozottan oda kell figyelni, hogy időben ágyba kerüljenek.

Kamaszok (14-17 éves)

A tizenévesek szeretnek sokáig fent lenni, igazi éjszakai baglyok, mégis 8-10 óra alvásra szükségük van. A legtöbb középiskolás keveset alszik, mely hatással van az iskolai teljesítményükre, a hangulatukra és depresszióhoz is vezethet. Nagyon fontos, hogy továbbra is odafigyeljünk, mennyit alszik tinédzser korú gyermekünk. Érdemes beszélni velük arról, hogy mennyire fontos az alvás és mivel járhat a kóros alváshiány.

Felnőttek (18-64 éves)

A felnőtteknek 7-9 óra alvásra van szükségük naponta, hogy megfelelően kipihenhessék magukat. Sajnos, manapság egyre kevesebbet alszunk. Van is egy mondás: Aki sokat alszik, keveset él. Ez a mondás úgy lenne helyes, hogy aki sokat alszik, kevesebbet van ébren. A hétköznapi teendők, a munkahelyi stressz és a rengeteg felelősség elvesz az alvásidőnkből, pedig jobban tudnánk teljesíteni és leküzdeni az akadályokat, ha megfelelő hosszúságú és minőségű alvásidőnk lenne. Ha többet alszunk, egészségesebbek vagyunk és tovább fogunk élni, mintha túlhajszoljuk magunkat. Már felnőttek vagyunk, már senki nem mondja nekünk, hogy ideje lefeküdni. Hát mondogassuk mi magunknak!

Nyugdíjasok (64 év felettiek)

Az alvási idő az idősebbeknél egy kicsit tovább csökken, már csak 7-8 óra alvásra van szükségük. Sok idős ember küzd alvási nehézségekkel, éjszakai ébredésekkel, mely az alvással töltött időt erősen lecsökkenti. Ha éjszaka nem sikerül eleget aludni, egy délutáni alvással bepótolhatjuk az elmaradt órákat.

Tartalomhoz tartozó címkék: tippek