Ezen a weboldalon sütiket (cookie) használunk annak érdekében, hogy javíthassuk a felhasználói élményt és jobb szolgáltatást nyújthassunk. Ok
Termékek Menü

Készülj fel, mert közeleg a tavaszi fáradtság!

2018. 02. 19. 19:39:26

Annyira várjuk már a tavaszt! Örülünk a hosszabb nappaloknak, a madár csicsergésnek és az ébredező természetnek. Körülöttünk minden újraéled, de mi fáradnak érezzük magunkat. Igen, ez a tavaszi fáradtság.

Télen rövidek a nappalok, a sok sötét óra arra készteti a szervezetünket, hogy sok melatonint, “alvás hormont” termeljen, így nagyobb az alvásigényünk. Szerotoninszintünk, azaz a boldogság hormon szintünk, pedig jóval alacsonyabb a szürke nappalok és a hosszú éjszakák hatására. Tavasszal ennek fordítottja történik, egyre hosszabbak a nappalok, kevesebb melatonin és több szerotonin termelődik szervezetünkben. Hát nem csoda, hogy ez a nagy változás felborítja belső egyensúlyunkat.

Természetesen nem csak a hormonok okolhatóak a fáradság érzetért, vitamin-készleteink kimerülnek, és az életmódunk is megváltozik. Míg télen nehezebb, zsírosabb ételeket fogyasztunk, tavasszal érkeznek a könnyebb, frissebb harapnivalók.

Ne hagyd magad, vedd fel a harcot a tavaszi fáradtsággal! Adunk pár tippet is hozzá:

Igyál sok vizet!

A folyadékbevitel minden évszakban fontos, de a tavasszal érdemes a megszokottnál egy kicsit többet inni. A sok folyadék átmossa a szervezetünket, beindítja az anyagcserefolyamatokat.

Kezdd a tavaszt megtisztulással!

Nem véletlen, hogy a böjt, a tisztítás számos vallásban és kultúrában tavasszal kap főszerepet. A tisztítókúra során megszabadulhatunk szervezetünkben felgyülemlett káros anyagoktól.

Kezdd a reggelt váltózuhannyal!

A hideg és a melegvíz váltakozása serkenti a vérkeringést. Kezdd egy kellemes hőmérséklettel, majd fokozatosan állítsd hűvösebbre a víz hőmérsékletét, majd ismét melegre. Ezt megismételhete párszor, de mindig a hideg vízzel fejezd be a zuhanyozást. Ügyelj arra is, hogy ne forrázd, vagy fagyaszd le magad!

Töltsd fel vitaminkészleteidet!

Télen kimerülnek készleteink, így érdemes egy vitaminkúrát tartani. Nem kell feltétlenül tablettákat bekapkodni, rengeteg C-vitamin van a csipkebogyóban. D-vitamin készleteinket pótolhatjuk sok tengeri hal, tejtermék, tojás és gombák fogyasztásával.

Menj ki a szabadba napfürdőzni!

Ha időd engedi, menj ki a természetbe! Ebédszünetben látogass meg egy közeli parkot, vidd magaddal az ebédedet és napfényfürdőzz. A hétvégén kapd fel a sportcipődet meg a családot, és túrázzatok egyet a természetben. Sétálhatsz a lakóhelyed környékén is. Járj nyitott szemmel, biztosan felfedezel valami érdekességet és D-vitamin készleteidet is feltöltheted.

Aludj egészségesen!

És ne feledd, aludni is kell, de ne vidd túlzásba! A túl sok alvás sem megoldás, hiszen az kábulttá és melankólikussá tesz. Ügyelj a minőségi és a megfelelő mennyiségű alvásra. Igyál sok vizet, táplálkozz egészségesen és élvezd a napfényt miközben barangolsz a városban vagy a természetben.

Források

webbeteg.hu , onemindonebreath.com , fitoterapiakalauz.hu , webbeteg.hu

Tartalomhoz tartozó címkék: tippek